Verwennerij in Drakensbergen

26 april 2022 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

Een onrustig eerste nachtje, met onweer, autoalarm, overvliegende vliegtuigen, getoeter. Tenminste voir mij, de rest heeft overal doorheen geslapen en wordt uitgerust wakker, in de regen. Na een ontbijtje met scrambled eggs en zuurstok roze yoghurt met cornflakes gaan we op weg naar de car rental. Een enorme glanzend witte bak (Toyota Fortuner) staat voor ons klaar. Voor het eerst rijden we in een auto waar de bestuurder rechts zit😳. Het is even wennen dat de richtingaanwijzer óók rechts zit, de ruitenwissers gaan vaak per ongeluk aan😉.

We rijden langs uitgestrekte vlakten, eindeloze maisvelden, 'landkoeien', hier en daar een boerderij of wat golfplaten hutjes en vooral veel witte auto's. Ondertussen hebben we de tijd om uit te zoeken hoe alles in de auto werkt.

Met de muziek van de Lion King rijden we de bergen van Drakensbergen in. Een prachtige weg langs Sterkfontein Dam en Oliviershoek Pass, met weidse uitzichten.

Om 15 uur komen aan bij The Cavern Resort. Wauw, prachtig gelegen aan het einde van een dal. We hebben daar een 'family room'; een huis met 3 slaapkamers en 3 badkamers. We vinden het ongezellig om in 3 kamers te slapen en slepen een matras op 1 kamer erbij. Andre en ik slapen in een soort suite, met hoog rieten dak waarbij je ronde houten balken ziet, met 2 terrassen met fantastisch uitzicht op de vallei.

Het hoofdgebouw van The Cavern is een doolhof van leuke plekjes, van lounge tot wijnkelder, waar je je eigen wijn kunt uitkiezen, speelruimte met pingpongtafel en poolbiljart. En ook nog een zwembad, heel koud, maar dat houdt Lotte en Eef niet tegen. We zien daar ons eerste wild, een hertje. Andre en Noor spelen een potje pool. In the dining room krijgen we een heerlijk 3 gangen diner, we worden enorm verwend. Aan tafel zegt Eef: "Nu geloof ik pas echt dat we in Afrika zijn." Ze vindt het eten niet zo lekker, en maakt zelf een broodje gezond bij de salade bar. Na een kaasplankje en koffie gaan we moe en voldaan naar bed.

Sanibonani, good-morning, Andre leest een boekje op ons terras terwijl wij wakker worden. Na een heerlijk ontbijt met vers fruit, ananas, passievrucht en lychee sap gaan we op pad. Een short morning walk vanaf de cavern. Hond Lucy en de gids gaan mee, onderweg thee met cookies. De andere toeristen zijn vooral Zuid Afrikanen (en expats). We zien gecontroleerde brandjes die lange bruine strepen op de heuvels achterlaten, dit dient als buffer bij eventuele branden.

We blijven rondom de cavern, het is veel te fijn hier. Zwemmen, wandeling naar de waterval, beetje chillen, vlogje editten in de cavebar, afternoon tea, poolen. Wij vermaken ons hier wel☺️

1. Familie ten Have:
    26 april 2022
    Ow wat een heerlijk verhaal! Zo zijn we er stiekem een heel klein beetje bij. Een vast ritueeltje na het eten. Stay safe, stay left! Doe voorzichtig maar GENIET! Groetjes uit Nederwetten
  2. Annelies:
    Haha thanks Roos, het links rijden gaat wonderbaarlijk soepel 😜
  3. Jos Verbunt:
    26 april 2022
    Wat een super begin van jullie vakantie. Lekker genieten.
  4. Annelies:
    26 april 2022
    Dit is GENIETEN in hoofdletters, lijkt alsof we minstens een week weg zijn ipv 2 dagen
  5. Esther, Koen, Fleur, Madelief:
    26 april 2022
    Wat schrijf je het prachtig op Annelies, we worden er helemaal in meegenomen, heerlijk. Wat prachtig daar en wat je zegt GENIETEN in hoofdletters, mooie start van deze prachtige avontuur. Groetjes daar 😘
  6. Mieke:
    27 april 2022
    Wat een leuk verhaal en leuke foto's geniet van alles wat jullie nog gaan beleven.
  7. Femke:
    27 april 2022
    Heerlijk zo mee te kunnen genieten!
    liefs,
    Femke
  8. Neeltje:
    27 april 2022
    Wat super leuk, om jullie avontuur zo te kunnen volgen, met de verhalen, foto's en het eerste vlog! Wát een indrukken. Het plezier spat er van af! 👍🏻
  9. Ciciel Veltmans:
    28 april 2022
    Klinkt allemaal al super gaaf!!
  10. Marleen:
    28 april 2022
    Wat een mooi verhaal, echt super om mee te lezen en te horen hoe jullie genieten!!