Op naar Zuid-Afrika

24 april 2022 - Johannesburg, Zuid-Afrika

"Nee het kan niet, echt niet." Met deze woorden wordt Eef wakker. We kunnen nog maar moeilijk bevatten dat we vandaag echt vertrekken, wij gaan naar Zuid Afrika! Na 2,5 jaar gaat het nu toch echt gebeuren. De kriebels gieren door ons heen.

Om 5.30 zitten we in de auto, met 4 koffers & 5 rugzakken. Van de bagagestaking op Schiphol van gisteren hebben we gelukkig geen last. De bagage checken we gelijk in bij het parkeerterrein. Super handig en zo ontlopen we de giga-lange rij in de vertrekhal. De langste rij voor ons deze ochtend staat bij de koffiebar;-).

Een relaxte vlucht; filmpjes kijken zoveel je wilt, prima eten en Noor strekt de benen door zo nu en dan een stroopwafel of taartje te scoren. Lotte geniet van haar zitplaats bij het raam en we kunnen op de schermpjes goed volgen waar we vliegen, in 1 rechte lijn van Amsterdam naar Johannesburg.

Op de airport temperatuur meten en formulier voor de health check, daarna nog controle van de corona papieren (ik ben hier niet de enige met een mapje met veel papierwerk erin😅), paspoortcontrole en dan zijn we er echt. Een super soepele en relaxte reisdag.

We passen niet allemaal in de auto naar de lodge. Door de staking op Schiphol van gisteren, is het ophaalschema hier drukker geworden. Noor en Andre blijven achter op het vliegveld. In 10 minuutjes zijn we al bij de lodge.

We nemen nog een frisse duik in het zwembad en de lodge manager vindt ons 'very brave people'. Nu duiken we ons bedje in. Morgen gaan we met de auto op pad. Tip: Stay left, pass right. Nou ja, dat zien we morgen wel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos Verbunt:
    25 april 2022
    Hartstikke gaaf! Dat ongeloof van Eef hebben we zaterdag goed gemerkt. Dan gaat het nu eindelijk toch nog gebeuren. Wij gaan jullie verhalen en foto's met heel veel plezier volgen. Mooi om zo samen met je kinderen dit avontuur te gaan beleven. Maak jullie dromen waar!
  2. Annelies:
    26 april 2022
    Het is inderdaad een droomreis! We knijpen onszelf af en toe, of dit toch echt wel echt is.
  3. Marijke verbunt:
    25 april 2022
    En meteen op de mobiel in slaapkamer blijf jullie volgen
  4. Annelies:
    Haha, inderdaad Marijke, maar na 1 minuut sliepen ze al😜
  5. Eva:
    25 april 2022
    Jullie lang gekoesterde wens gaat nu eindelijk beginnen! Geniet van de mooie reis! Jullie hebben het verdient!
  6. Loor:
    Leuk zeg, jullie blog.
    Eindelijk na zo’n lang wachten jullie droomreis maken. Wij lezen en genieten hier thuis lekker mee!
  7. Jos Verbunt:
    25 april 2022
    Ik weet niet wie het spannender vond: jullie of ik. Super fijn dat de reis goed is gegaan . Benieuwd naar de volgende verhalen. Dikke knuffel.
  8. Annelies:
    26 april 2022
    Haha, tja wat de spanning betreft kun je beter zelf op reis gaan😊
  9. Elly:
    25 april 2022
    Wat leuk om jullie ervaringen zo te kunnen volgen!! Heerlijk die nachtelijke duik 😆 Geniet ervan!!
  10. Carlijn:
    25 april 2022
    Wat een leuke verhalen nu al...en dan zijn jullie nog maar net onderweg! Heel veel plezier, ik ga jullie verhalen en foto's met plezier volgen😚.
  11. Mieke:
    25 april 2022
    Wat een geweldig avontuur geniet ervan.
  12. Annelies:
    26 april 2022
    Dat doen we, met volle teugen!
  13. Sanne:
    25 april 2022
    Wat gaaf! En super leuk dat we jullie avonturen zo op afstand een beetje mee mogen beleven. Geniet ervan!
  14. Carla:
    25 april 2022
    En dit is dan nog maar de eerste dag, nu al zoveel indrukken. Mooi! Liefs (ook van Teun, de fles is net leeg😉)
  15. Annelies:
    26 april 2022
    We hebben al veel land koeien gezien Car, nog geen seekoe.