On the road naar de wetlands!

27 april 2022 - Monzi SH, Zuid-Afrika

Nog een laatste overdadige maaltijd bij the Cavern, een snelle duik en dan verlaten we deze bijzondere plek. Hamba kahle, go well!

We bezoeken Royal Natal National park en zien veel safari kampeermiddelen. Ons doel is uitzicht op het Amphitheatre, een basaltwand van 6 km breed. Hij is er wel, maar we zien 'm niet.😕 Hij ligt nog net in de wolken. Nou ja, in iedergeval even de benen gestrekt. En de eerste dag hebben we 'm op afstand zien liggen.

Om 12 uur beginnen we aan onze langste autorit van de vakantie, via Durban naar St. Lucia over de N3 en N2.

Een lunchstop bij 'the best pastrie shop of SA' met heerlijk cappuccino, formaat Cow (maatje Bull is 500ml😯).

Noor oefent teksten voor haar musical, Lotte schrijft in haar reisschrift en Eef luistert muziek. Prima snelweg, 3 uur op de tolweg voor 13,50 rand, dat is 80 eurocent. Hier en daar wat roadworks, waar stukken weg zijn weggeslagen door de floods van 2 weken geleden.

Bij Durban zien we de eerste sloppenwijken en ook een eerste glimp op de Indische Oceaan. We doen boodschappen in een shopping mall en 'laten ons tanken'. Het is hier niet de bedoeling dat je de auto uitkomt. We vervolgen de weg langs de North Coast Toll Road richting St. Lucia en komen in het donker bij Monzi Safari Lodge aan. Een cabin op palen. Gelukkig hebben we ontbijtspullen gekocht, chef Andre bakt een ei. Het is mooi geweest voor vandaag. Benieuwd hoe het er hier bij daglicht uitziet. Gaan we morgen nijlpaarden zien?🤞

1. Wim:
    28 april 2022
    Wat een geweldig avontuur.